Blog: Voorkom een after lunch dip - Green.DNA

Blog: Voorkom een after lunch dip

Bij Green.DNA zien we het als onze verantwoordelijkheid om te zorgen dat onze gasten bij het weggaan bruisen van de energie en inspiratie. Dat vraagt om een origineel programma en een aantal bewuste keuzes zoals het verspreiden van de eetmomenten over de dag en gebruik te maken van complexe koolhydraten, minder suiker en natuurlijke energiebommetjes zoals gember, rozemarijn en munt.

Ook als eventplanner kan je rekening houden met een aantal zaken:

  • Kies voor een gevarieerd en interactief programma en ga eens wat vaker staan! Al staand ‘sta je aan’, ben je energieker en blijf je fitter. Plan het programma zo dat jouw gasten niet langer dan 45 minuten achter elkaar zitten. Zeker na de lunch!
  • Start met interactie in plaats van plenair. Wacht niet te lang met interactie en gelegenheid om kennis te delen of te netwerken. Beter nog, begin ermee!
  • Verspreid de eetmomenten over de hele dag. Eet niet alleen ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds, maar verspreid over de hele dag. Zo eet je vaker, maar kleinere porties en blijft je bloedsuikerspiegel (en dus energielevel) in balans.
  • Drink voldoende water. Een tekort aan water (2% verlies is al genoeg) merk je onmiddellijk aan je energiepeil. Een sloom gevoel en een afnemend concentratievermogen zijn het gevolg. Ieder uur een glas water of kop thee is voldoende.
  • Ook zuurstof is een vorm van voeding voor ons lichaam. Ons lichaam heeft zuurstof nodig om energie te produceren uit de koolhydraten die we eten. Haal dieper adem en maak ruimte in het programma voor een wandeling of buitenactiviteit.
  • Op onze locaties bieden wij je tal van mogelijkheden. Nieuwsgierig? Bel of mail ons gerust voor meer informatie en inspiratie!